»انواعی از آبسردکن ها

# انواع آبسردکن‌ها # خرید ابسردکن # دراک آبسردکن

آبسردکن ‌ها معمولاً به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  1. آب سرد کن ‌های بطری دار
  2. آب سرد کن های آنی یا بدون مخزن
  3. آب سرد کن ‌های مخزن دار یا شناور دار

آبسردکن ‌های با بطری

این سیستم که برای مکان های با مصرف کم آب مناسب می‌باشد، آب در حجم کمی درون بطری های بزرگی و بصورت وارونه روی آبسردکن قرار می گیرد و طبیعتاً بعد از اتمام آب، بطری خالی با بطری پر جایگزین خواهد شد.

آبسردکن های آنی

این آبسردکن ها که اختراع شان به سال ۱۳۸۶ هجری شمسی بر می گردد، برای اماکن بزرگ بهینه سازی شده و مزایای بیشتری در مقایسه با سایرین را دارا است. از جمله این که قابلیت ذخیره سازی انرژی را داشته و همچنین منبع آب نیز که در شرایطی محل تجمع آلودگی به شمار می رود حذف گردیده است؛ و یا اینکه حتی در اوج مصرف هم دمای آب افزایش نیافته و به طور میانگین همان ۱۱ درجه سانتی گراد باقی می ماند. دلیل نامگذاری آنها نیز، این بوده که آب شرب را لحظه ای یا همان آنی، خنک می کنند.

آبسردکن ‌های مخزن دار 

مخزن این آبسردکن‌ها که به آب لوله کشی متصل است، بوسیله یک شناور همیشه پر می‌ماند و بیشتر نیز در محل‌های عمومی دیده میشوند.

بطور کلی دلیل گرم شدن آب پس از مقداری مصرف، این است که بعد از اینکه به برق متصل شده و آب تقریبا ۹ درجه سانتی گراد در مخزن جمع می گردد، پس از اینکه فردی از آبسردکن استفاده کند، آب گرم جایگزین آب خنک شده میشود؛ که معمولا بعد از ۱ بعد ظهر و نرخ بالای مصرف آب، به وقوع می پیوندد.